Zapraszamy do udziału w Lokalnym Spotkaniu Warsztatowym Szkoły z Klasą 2.0 w Poznaniu.

Warsztat Design thinking w edukacji – praktyczne narzędzia do pracy z uczniami odbędzie się w środę, 25 września, w godzinach 09:00-15:00 w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, przy ul. Góreckiej 1.

Rytm szkolenia wyznaczą etapy metody design thinking: empatyzacja, diagnoza potrzeb, generowanie pomysłów, prototypowanie, testowanie. W kolejnych częściach przejdziemy warsztatowo przez ćwiczenia, które wyposażą uczestników w konkretne narzędzia i autorskie scenariusze przydatne w codziennej pracy z uczniami. W naszych propozycjach skupimy się na kompetencjach XXI w. i nowoczesnych trendach edukacyjnych. Metoda design thinking, która będzie motywem przewodnim szkolenia, polega na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań w oparciu o pogłębioną analizę potrzeb odbiorców. Pochodzi z biznesu, a Fundacja Szkoła z Klasą pioniersko wprowadza ją do edukacji. Szkolenie oprzemy na naszych doświadczeniach w pracy z nauczycielami i dobrych praktykach uczestników naszych programów: Szkoła z Klasą 2.0, Wartość dodana, Asy internetu.  

 

ORIENTACYJNY HARMONOGRAM:

09:00-09:15   Rejestracja
09:15-09:45   Otwarcie
09:45-11:00   Wstęp do Design Thinking DT
11:00-11:15   przerwa kawowa
11:15-12:45   Etapy DT – ćwiczenia warsztatowe
12:45-13:00   przerwa kawowa
13:00-14:30   Etapy DT – ćwiczenia warsztatowe c.d.
14:30-15:00   Podsumowanie i zakończenie

Organizator zastrzega sobie prawo do przesunięcia poszczególnych elementów warsztatu w ramach wyznaczonych godzin.

.

PROWADZĄCY rozwiń

Aleksandra Saczuk – koordynatorka programów edukacyjnych m.in. Edukacja Inspiracja i Szkoła z Klasą 2.0. Pasjonatka edukacji, autorka materiałów edukacyjnych i programów szkoleń, od lat zarządza projektami edukacyjnymi i społecznymi. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Doświadczenie zdobywała w organizacjach pozarządowych, w polskiej i francuskiej administracji oraz na uczelni, prowadząc projekty badawcze. Wierzy w otwartą na zmianę edukację oraz potrzebę budowania międzysektorowych partnerstw. Lubi czytać, bawić się językiem polskim, jeździć na rowerze i być wśród ludzi.
   
Michał Szeląg – koordynator programów edukacyjnych m.in. Szkoła z Klasą 2.0 i Wartość dodana. W Fundacji Szkoła z Klasą odpowiada też za organizację Ogólnopolskich Festiwali Szkoły z Klasą oraz innych konferencji, szkoleń i warsztatów. Absolwent Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych z zapałem projektuje i prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych. Autor materiałów edukacyjnych i koncepcji programów kierowanych do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych. Interesuje się marketingiem, szczególnie społecznym, mediami i polityką. Wielki fan idei DIY (ang. do it yourself) w wolnych chwilach majsterkuje, gotuje i jeździ na rowerze.

REFLEKSJE UCZESTNIKÓW NASZYCH SZKOLEŃ rozwiń

Opinie z ankiet ewaluacyjnych po szkoleniach Fundacji Szkoła z Klasą:

  • Należę do ludzi, którzy szybko się uczą i potrafią przetworzyć nowe pomysły na swoje potrzeby. Jechałam na szkolenie z wielką potrzebą poznania nowych form i metod pracy z dziećmi i to się w pełni udało. Wróciłam z mnóstwem pomysłów do pracy, które na pewno wykorzystam nie tylko w pracy projektowej, ale również na zajęciach z uczniami.
  • Wszystko było dla mnie ciekawe, począwszy od tematu, aż po sposób prezentacji, a także ciekawe propozycje ćwiczeń.
  • Zawsze szkolenia pod szyldem Fundacji Szkoła z Klasą są według mnie perfekcyjnie przygotowane i przeprowadzone. Dlatego z wielką przyjemnością biorę w nich udział.
  • Znakomite przygotowanie prowadzących – kompetentnie prowadziły zajęcia, dzieląc się doświadczeniami, praktycznymi wskazówkami i rozwiązaniami. Przy tym bardzo dobra organizacja czasowa, ciekawe ćwiczenia, życzliwa atmosfera, dobry temat szkolenia. Dziękuję.
  • Ogromna życzliwość, empatia i poczucie humoru to, oprócz świetnego przygotowania, zdecydowane atuty.
  • Perfekcyjne przygotowanie, stworzenie życzliwej, motywującej atmosfery podczas szkolenia.
  • [Trenerzy] Dają pole do wyrażania własnych opinii, ale cały czas panują nad sytuacją i realizują założone cele.
  • Mocną stroną szkolenia było mnóstwo ćwiczeń, ciekawych pomysłów warsztatowych oraz wymiana doświadczeń. Wprowadzacie nowa jakość w mojej pracy. Pozdrawiam i do zobaczenia.